Avizare Dispozitive medicale | Autorizare dispozitive medicale | Obtinere Aviz comercializare dispozitive medicale | Obtinere Aviz functionare dispozitive medicale | Avizare Dispozitive medicale Bucuresti | Avize de functionare ANMDMR | Aviz comercializare dispozitive medicale 0731 389 115
Desfășurati activitate în domeniul dispozitivelor medicale?
Aveti nevoie de suport?
Autorizare Dispozitive Medicale Bucuresti | Dispozitive Medicale Autorizare de urgenta| Avizare Dispozitive medicale online | Aviz ANMDMR in regim de urgenta | Avize de functionare – ANMDMR
Este foarte important de știut faptul că dacă doriți să activați în domeniul dispozitivelor medicale pe teritoriul României, este obligatoriu ca societatea să dețină un aviz de funcționare în materie de dispozitive medicale eliberat de autoritatea competentă, Agenția Națională a Medicamentului și Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR).
Activitățile de comercializare și de prestări servicii în acest domeniu supuse controlului prin avizare sunt, conform legislației în vigoare, următoarele:
a) import dispozitive medicale;
b) distribuție dispozitive medicale;
c) instalare și/sau mentenanță dispozitive medicale.
Regulile privind emiterea avizului de funcționare au fost modificate la nivelul anului 2020, echipa noastră având deja experiență în pregătirea dosarelor conform noii legislații în vigoare.
Dosarele pentru obținerea avizelor necesită cunoștințe specifice și o înțelegere adecvată a procedurii și a modificărilor legislative care apar în acest domeniu, motiv pentru care este esențială colaborarea cu o echipă de profesioniști în domeniu, care să verifice toate documentele, să pregătească dosarul și să intermedieze relația cu autoritatea.
NOTIFICAREA DISPOZITIVELOR MEDICALE
Începând cu data de 11 iunie 2021, producătorii, reprezentanții autorizați ai producătorilor, importatorii sau distribuitorii stabiliți în România sau în orice alt stat membru al Uniunii Europene nu mai au obligaţia să notifice ANMDMR punerea în funcţiune pe teritoriul României a următoarelor tipuri de dispozitive medicale:
a) dispozitive medicale din clasele IIa, IIb şi III;
b) dispozitive medicale pentru diagnostic in vitro care fac obiectul anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 798/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
c) dispozitive medicale pentru diagnostic in vitro de autotestare;
d) dispozitive medicale implantabile active.
Avizare Dispzitive medicale | Autorizare dispozitive medicale | Obtinere Aviz comercializare dispozitive medicale | Obtinere Aviz functionare dispozitive medicale | Avizare Dispozitive medicale Bucuresti | Avize de functionare ANMDMR | Aviz comercializare dispozitive medicale 0731 389 115
Cu ce vă putem ajuta?
Având o experiență relevantă în domeniul dispozitivelor medicale, societatea noastră vă poate asista în procesul de obținere a avizului de funcționare în domeniul dispozitivelor medicale sau în cel de obținere a unei anexe la aviz, urmare asa unor modificări legate de producători, spațiul în care se desfășoară activitățile etc.
Servicii pe care le punem la dispoziția clienților noștri în materie de dispozitive medicale:
- Consultanță privind aplicarea legislației naționale și europene în materie de dispozitive medicale (Ordinul nr. 566/2020, Hotărârea nr. 54/2009 privind condițiile introducerii pe piață a dispozitivelor medicale, Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, Directiva nr. 83/2001, Regulamentul CE nr. 745/2017 etc);
- Consultanță generală privind calitatea de producător, distribuitor, reprezentant autorizat și alte noțiuni specifice domeniului dispozitivelor medicale;
- Încadrarea dispozitivelor medicale într-una din cele 4 clase de risc;
- Consultanță privind ISO 13485;
- Consultanță privind marcajul CE;
- Verificarea tuturor documentelor aferente procedurii de avizare a activităților desfășurate în domeniul dispozitivelor medicale;
- Verificarea tuturor documentelor necesare în vederea adăugarii de producători pe avizul de funcționare;
- Redactarea documentelor pentru dosarul de avizare, inclusive procedurile conform ISO 13485;
- Alcătuirea, verificarea și depunerea dosarului de avizare;
- Interrelaționare cu ANMDMR referitor la aviz/anexă aviz și orice alte chestiune conexă.
Având în vedere experiența îndelungată în domeniu, echipa noastră poate oferi suport și în următoarele privințe: - Consultanță privind etichetarea dispozitivelor medicale;
- Consultanță privind comunicările comerciale offline și online ori destinate domeniului audiovizual (radio & TV) pentru dispozitive medicale;
- Training-uri interne pentru angajații care au atribuții specifice legate de dispozitive medicale;
- Training-uri interne pentru angajații implicați în activitatea de marketing cu privire la dispozitive medicale pentru a preveni încălcarea legislației privind publicitatea dispozitivelor medicale.
Articole de interes și noutăți privind domeniul dispozitivelor medicale puteți găsi accesând secțiunea dedicată de pe site-ul nostru. Avize de functionare ANMDMR
Pentru mai multe informații, ne puteți contacta:
* la adresa de e-mail : office@avizare-dispozitivemedicale.ro
* la numărul de telefon : (+40)723 441 988
În conformitate cu prevederile art. 2 din Normele metodologice de aplicare a titlului XX din legea 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, referitoare la avizarea activităților în domeniul dispozitivelor medicale (DM), aprobate cu OMS 566/2020 (denumite în continuare Norme), activitățile de comercializare și de prestări servicii în domeniul dispozitivelor medicale supuse controlului prin avizare sunt:
a) import dispozitive medicale;
b) distribuție dispozitive medicale;
c) instalare și/sau mentenanță dispozitive medicale.
Documentația necesară pentru eliberarea, reînnoirea sau modificarea AVIZULUI DE FUNCȚIONARE trebuie să respecte următoarele cerințe:
> să fie precedată de cererea tip Anexa 1 (pentru eliberarea sau reînnoirea avizului de funcționare) sau tip Anexa 5 (pentru modificarea avizului de funcționare), după caz;
> să conțină toate documentele solicitate conform specificului cererii, cu semnătură, dată, număr de înregistrare sau certificare „conform cu originalul”, după caz;
> să fie înscrisă în Opisul specific documentației de evaluare a activității avizate (Anexa 2, Anexa 3 sau Anexa 6), în coloana destinată OE, după caz;
> să conțină documente complete, specificate in OPIS fără pagini lipsă, în format A4, lizibil.
Pentru avizarea mai multor activități sau mai multor puncte de lucru se va depune un singur dosar, astfel încât documentele comune specifice fiecărei activități avizate, să fie depuse o singura dată.
Producătorii dispozitivelor medicale ce urmează a fi comercializate de către OE, vor fi înscriși in Tabelul cu producatori (Formularul F6) în ordine alfabetică cu denumirea exactă conform declarației de conformitate.
Pentru fiecare producător se va depune câte o singură declarație de conformitate și în funcție de clasa de risc a dispozitivului medical ce rezultă din declarația de conformitate, certificatul de conformitate corespunzător dispozitivelor medicale ce fac obiectul declarației de conformitate.
Anexele 2, 3 și 6 și formularele 6 și 7, dupa caz, se vor depune la dosar și în format editabil (Word sau Excel), pe suport digital (stick memorie USB).
NOTĂ: În urma activității de evaluare a documentației transmise există posibilitatea ca anumite documente să fie neconforme sau să lipsească, OE primind în acest sens adrese de solicitare de completări. După două reevaluări ca urmare a solicitărilor de completări netarifate, orice nouă reevaluare impune o nouă tarifare în cuantum de 50% din tariful inițial.
Noutati
Avizul ANMDMR: De ce să apelezi la un specialist pentru obținerea acestuia?
Avizul ANMDMR (Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România) este un document esențial pentru companiile și organizațiile care activează în domeniul farmaceutic și al dispozitivelor medicale. Acesta este necesar pentru a certifica faptul că produsele sunt conforme cu reglementările naționale și europene, asigurând calitatea, siguranța și eficacitatea acestora. Obținerea avizului ANMDMR poate […]
Înregistrarea dispozitivelor medicale în România: Ghid complet
Înregistrarea dispozitivelor medicale în România: Ghid complet Înregistrarea dispozitivelor medicale în România reprezintă un proces esențial pentru orice producător, importator sau distribuitor care dorește să comercializeze astfel de produse pe teritoriul țării. Această procedură este guvernată de o serie de reglementări și legislații europene și naționale, menite să asigure calitatea, siguranța și eficiența dispozitivelor medicale. […]
Comercializarea produselor cosmetice pe teritoriul României
Vânzare cosmetice în România 2024 Comercializare produse cosmetice 2024. Comercializarea produselor cosmetice este un domeniu bine reglementat, având în vedere importanța protecției consumatorilor și asigurarea siguranței și eficienței acestor produse. Acest articol își propune să ofere o perspectivă detaliată asupra reglementărilor și procedurilor necesare pentru comercializarea produselor cosmetice în România. În România, comercializarea produselor cosmetice […]
2023 MedicalDeviceTalks #2. Event Alert!
Ne face plăcere să te invităm marți, 28 noiembrie 2023, începând cu ora 11.00, la o nouă dezbatere dintr-o serie de evenimente organizate de OTD dedicate operatorilor din domeniul dispozitivelor medicale #medicaldevicetalks, în cadrul căreia vom discuta despre importanța înregistrării mărcii pentru operatorii din acest domeniu. Într-un mediu atât de competitiv cum este cel al […]
Actualizări reglementări dispozitive medicale UE
Actualizări reglementări dispozitive medicale UE. Aplicarea noilor regulamente europene, MDR 2017/745 privind dispozitivele medicale și respectiv MDR 2017/746 privind dispozitivele medicale de diagnostic in vitro, au adus o serie de noutăți pe care toți operatorii economici care efectuează activități în domeniul dispozitivelor medicale trebuie să le cunoască și să le respecte. În continuare vrem să […]
Responsible Person (RP) cosmetice
Termenul de „Persoană Responsabilă” este un concept cheie în Legislația Europeană în domeniul cosmeticelor. Responsible Person (RP) joacă un rol crucial în asigurarea siguranței și conformității produselor cosmetice introduse pe piața Uniunii Europene. Rolul RP-ului este esențial în asigurarea siguranței și a conformității cu reglementările produselor cosmetice de pe piața UE și este o componentă […]
Vrei Sa Fii La Curent Cu Toate Noutățile?