avizare dispozitive medicale, omologare dispozitive medicale, avizare dispozitive medicale românia, dispozitive medicale anmdmr, autorizare dispozitive medicale, dispozitive medicale import, certificat conformitate dispozitive medicale, reglementări dispozitive medicale, legislație dispozitive medicale, dispozitive medicale CE, marcaj CE dispozitive medicale, norme UE dispozitive medicale, dispozitive medicale clasa I, dispozitive medicale clasa IIa, dispozitive medicale clasa IIb, dispozitive medicale clasa III, clasificare dispozitive medicale, înregistrare dispozitive medicale, avizare anmdmr, autorizare anmdmr, dosar tehnic dispozitiv medical, evaluare conformitate dispozitiv medical, consultanță dispozitive medicale, notificare dispozitiv medical, notificare dispozitive medicale românia, firma avizare dispozitive medicale, audit dispozitive medicale, sistem management calitate dispozitive medicale, ISO 13485, audit ISO 13485, documentație tehnică dispozitive medicale, traducere dispozitive medicale, testare dispozitive medicale, acreditare dispozitive medicale, consultanță reglementări dispozitive medicale, producători dispozitive medicale, furnizori dispozitive medicale, distribuitori dispozitive medicale, autorizare distribuitori dispozitive medicale, MDR 2017/745, regulament MDR UE, dispozitive medicale 2025, schimbări legislație dispozitive medicale, consiliere dispozitive medicale, ghid avizare dispozitive medicale, etichetare dispozitive medicale, broșură dispozitiv medical, manual utilizare dispozitiv medical, marcaj CE românia, ANMDMR dispozitive medicale, înregistrare producător românia, evaluare clinică dispozitiv medical, cerințe MDR UE, notificare produs medical, notificare ANMDMR, import dispozitive medicale românia, vânzare dispozitive medicale românia, omologare europeană dispozitive medicale, introducere pe piață dispozitiv medical, lansare dispozitiv medical, lansare produs medical nou, reglementări dispozitive medicale UE, legislație europeană dispozitive medicale, înregistrare în EUDAMED, consultanță EUDAMED, raport siguranță dispozitiv medical, raport performanță clinică, marcaj CE EUDAMED, identificare UDI dispozitiv medical, trasabilitate dispozitive medicale, dispozitive medicale implantabile, dispozitive medicale active, evaluare riscuri dispozitiv medical, control calitate dispozitive medicale, testare funcțională dispozitive medicale, documente avizare dispozitiv medical, costuri avizare dispozitive medicale, tarif avizare dispozitiv medical, preț autorizare dispozitiv medical, servicii avizare dispozitive medicale, servicii autorizare anmdmr, externalizare avizare dispozitive medicale, suport complet avizare, documente cerute anmdmr, cerințe tehnice dispozitiv medical, plan calitate dispozitiv medical, dosar cerere avizare dispozitiv, documentație MDR completă, modele documente dispozitive medicale, formular avizare dispozitiv medical, întrebări frecvente dispozitive medicale, dispozitive medicale neavizate, interzicere dispozitive medicale, dispozitiv medical cu risc, dispozitiv diagnostic in vitro, dispozitive medicale stomatologice, dispozitive medicale chirurgicale, echipamente medicale spital, autorizare echipamente medicale, aparate medicale românia, echipamente diagnostic, autorizare aparat medical, dispozitiv medical clasa I MDR, dispozitiv medical clasa IIa MDR, dispozitiv medical clasa IIb MDR, dispozitiv medical clasa III MDR, MDR UE traducere română, actele necesare dispozitiv medical, dosar complet autorizare, documente necesare marcaj CE, normativ românia dispozitive medicale, audit intern ISO 13485, conformitate MDR, revizuire documentație MDR, declarație conformitate dispozitiv medical, declarație UE conformitate, audit extern ISO dispozitive medicale, audit certificare CE, consultanță avizare CE, servicii autorizare CE, MDR vs MDD, diferențe MDD MDR, dispozitive medicale actualizare, clasificare produs medical, tipuri dispozitive medicale, echipamente suport viață, dispozitive invazive, dispozitive non-invazive, dispozitive reutilizabile, dispozitive de unică folosință, siguranță pacient, protecție utilizator, cerințe etichetare, simboluri etichetă dispozitiv medical, instrucțiuni utilizare dispozitiv, format IFU dispozitive medicale, cerințe traduceri IFU, avizare software medical, dispozitive medicale digitale, aplicații medicale autorizare, dispozitive portabile medicale, dispozitive monitorizare pacienți, dispozitive wearable medicale, echipamente telemedicină, IoT medical autorizare, platforme medicale autorizare, soluții medicale IT, avizare software dispozitiv medical, marcare CE software medical, clasificare software MDR, evaluare performanță software, date clinice software medical, dispozitiv medical conectat, dispozitive inteligente sănătate, autorizare aplicație sănătate, audit produse eHealth, eHealth reglementare UE, EUDAMED înregistrare, UDI atribuire, identificare unică dispozitiv, coduri UDI EUDAMED, integrare EUDAMED, notificare nou produs medical, produs nou dispozitiv medical, notificare modificare dispozitiv medical, raportare incidente dispozitive medicale, plângeri dispozitive medicale, analiza riscuri dispozitiv medical, dosar cerere ANMDMR, evaluare documentație CE, notificare ANMDMR online, site oficial ANMDMR, registru dispozitive medicale, lista dispozitivelor avizate, consultanță dispozitive medicale românia, reglementări ANMDMR 2025, consultanță audit ISO 13485, audit ISO dispozitive medicale, suport complet avizare, servicii reglementare medicală, autorizare aparat diagnostic, import echipamente medicale, înregistrare distribuitor dispozitive medicale, înregistrare furnizor medical, verificare conformitate CE, audit trasabilitate dispozitiv medical, etichete dispozitive medicale, traduceri IFU, dosar tehnic MDR complet, înregistrare clasa I românia, documentație CE dispozitive UE, reglementare CE UE dispozitive medicale, suport producător dispozitive, consultanță externă MDR, audit conformitate MDR, asistență certificare ISO, ISO 13485 implementare, plan management calitate dispozitive medicale, avizare trusă medicală, autorizare trusă prim ajutor, produse sterile autorizare, dispozitive unice identificare, autorizație import dispozitive medicale, autorizare cabinet medical echipamente, audit periodic MDR, actualizare documentație MDR, platforme software medical, aplicație mobilă sănătate avizare, autorizație vânzare dispozitive medicale, dispozitive ORL autorizare, dispozitive optice avizare, dispozitive cardiologice, avizare EKG, autorizare ecograf, avizare tensiometru, omologare glucometru, dispozitive ortopedice, dispozitive pentru recuperare medicală, aparate fizioterapie autorizare, dispozitive medicale veterinare, dispozitive stomatologice autorizare, aparatură imagistică medicală, aparat RMN avizare, CT scanner autorizare, dispozitive de laborator, reactivi laborator, dispozitive testare sânge, dispozitive urină, testare COVID autorizare, test rapid avizare, test antigen dispozitiv medical, certificat MDR, certificat MDD expirat, reavizare dispozitiv medical, dispozitive expirate, dispozitive interzise UE, consultanță urgentă avizare, consultanță lansare produs medical, servicii integrate avizare, pachet complet avizare dispozitiv, consultanță specializată dispozitive medicale, reglementări locale dispozitive, audit tehnic dispozitive medicale, management documentație medicală, plan implementare ISO, suport firme dispozitive medicale, înregistrare în românia, omologare europeană dispozitive, normă CE românia, UDI coduri, ghid MDR complet, MDR aplicație practică, training MDR, cursuri avizare dispozitive medicale, consultanță lansare dispozitiv medical.

Produsele cosmetice personalizate

Produsele cosmetice personalizate. Observăm faptul că în ultima perioada s-a extins segmentul produselor cosmetice personalizate, stimulul care se află la baza acestor produse fiind desemnat de crearea unui produs compatibil cu nevoile și necesitățile particulare ale consumatorilor. Problema principală este aceea că focusul este în direcția satisfacerii unor cerințe ale pieței, uneori în detrimentul respectării standardelor și legislației aplicabile.

Anterior introducerii pe piață a produselor cosmetice, este recunoscută la nivel european necesitatea notificarii lor in CPNP (Cosmetic Product Notification Portal), cu respectarea tuturor prevederilor regăsite in Regulamentul (UE) privind produsele cosmetice.

Produsele cosmetice personalizate. În linii generale, putem menționa faptul că acestea trebuie să respecte prevederile Regulamentului (UE) nr. 1223/2009 privind produsele cosmetice, dar nu există o reglementare specială care să vizeze exclusiv aceasta categorie. Simpla prezență a termenului de produs cosmetic, care reprezintă orice substanţă sau amestec destinat punerii în contact cu părţile externe ale corpului uman (epidermă, zonele cu păr, unghii, buze și organe genitale externe) sau cu dinţii și mucoasele cavităţii orale, cu scopul exclusiv sau principal de a le curăţa, de a le parfuma, de a schimba aspectul acestora, de a le proteja, de a le menţine în condiţii bune sau de a corecta mirosurile corpului, determină aplicarea Regulamentului, pentru asigurarea unui nivel înalt de protecție a sănătății umane.

În astfel de situații, pentru producători, dar și pentru comercianți, se generează noi obligațideoarece aceștia trebuie să asigure existența unei bune practici de fabricație, care să nu altereze substanțele, dar și să garanteze siguranța unor produse care au la bază o compoziție variabilă.

Așa cum este prevăzut în art. 4 alin. (2) al Regulamentului, pentru fiecare produs cosmetic persoana responsabilă asigură conformitatea cu obligaţiile relevante stabilite”.

În continuare, vom face referire la articolele care statuează o parte din obligațiile principale pentru introducerea pe piață a produselor cosmetice.

Echipamentul utilizat în scopul prelucrării produselor cosmetice personalizate trebuie să funcționeze conform bunelor practici de fabricație (GMP – good manufacturing practice), respectând dispozițiile art. 8 al Regulamentului. Așadar, dispozitivele utilizate trebuie să fie proiectate în așa fel încât să se prevină contaminarea produsului finit. Totodată, acesta trebuie fabricat din materiale compatibile cu substanțele utilizate și este necesar să se asigure că este folosit și întreținut corespunzător specificațiilor de fabricație. 

Conform art. 10 alin. (1) din Regulamentînainte de introducerea pe piață a unui produs cosmetic, persoana responsabilă, care este un producător, importator, distribuitor de produse cosmetice din UE sau o altă persoana din UE care are calitatea de reprezentant legal al produsului cosmetic, „se asigură că produsul în sine a făcut obiectul unei evaluari a siguranței pe baza informațiilor relevante și că este elaborat un raport privind siguranta produsului cosmetic”.

În cazul substanțelor active incluse în compoziția acestor produse cosmetice personalizate, este posibil să apară probleme în ceea ce privește siguranța lor. Așadar, odată cu realizarea produsului finit trebuie realizată o evaluare a siguranței atât pentru substanța activă, cât și pentru produsul rezultat în urma combinării.

Eșantionarea și analiza produselor trebuie realizate în mod fiabil și reproductibil, pe baza prevederilor alin. (1) al art. 12 din Regulament. Se recomandă următoarele activități care să ducă la îndeplinirea condiţiilor de fiabilitate și de reproductibilitate:

  • Examinarea eșantioanelor din materiile prime și din produsele finite pentru verificarea identității lor și pentru determinarea conformării la specificațiile privind proprietățile lor chimice;
  • Păstrarea eșantioanelor din loturile aprobate ale materiilor prime și ale produselor finite pe o durată determinată. Aceste mostre trebuie depozitate în așa fel încât să fie permisă protejarea lor împotriva contaminării/ deteriorării și urmează să fie retestate pentru a se constata conformarea lor continuă la standardele de siguranță;
  • Testarea eșantioanelor din produsele finite pentru verificarea sistemului de conservare față de o posibila contaminare ce ar rezulta în urma folosirii și păstrării în condiții rezonabile și previzibile din partea unui consumator.

Înainte de introducerea produsului cosmetic personalizat pe piață, persoana responsabilă transmite o notificare prin intermediul portalului de notificare a produselor cosmetice (CPNP), notificare care include informații din dosarul de informatii pentru produs ( PIF – product information file ). Acest dosar trebuie sa fie disponibil într-o limbă care poate fi ușor de înțeles de către autoritațile competente din țară în care persoana responsabilă se află.

O altă obligație, prezentă în articolul 19, care determină și respectarea unui principiu instituit este regăsirea atât pe recipientul, cât și pe ambalajul produselor cosmetice a etichetelor, care să conțină următoarele informații cu caractere vizibile, de neșters și ușor vizibile, precum:

  • Numele persoanei responsabile;
  • Țara de origine pentru produsele importate;
  • Conținutul nominal;
  • Data durabilității minime;
  • Precauțiile și instrucțiunile de utilizare;
  •  Numărul lotului;
  • Funcția produsului;
  • Lista de ingrediente.

În cazul în care combinația aflată la baza produsului cosmetic personalizat generează efecte grave nedorite, acestea trebuie să fie notificate de îndată de către persoana responsabila sau de către distribuitori autorităților competente statului membru în care s-a produs efectul grav nedorit.

Prin efect grav nedorit ințelegem “un efect nedorit care produce o incapacitate funcțională temporară sau permanentă, un handicap, o spitalizare, anomalii congenitale, un risc vital imediat sau un deces”.

Aceasta obligație instituită prin articolul 23 al Regulamentului European determina realizarea unei analize a combinației rezultate, din care trebuie să rezulte dacă efectul nedorit grav a fost generat ori de catre substanța activă utilizată, în cazul în care se regăsește în componență, ori de către produsul de bază, în urma utilizării rezonabile a acestuia.

Produsele cosmetice personalizate. Pe baza informațiilor sus-expuse, putem observa ca procesul de notificare a produselor cosmetice personalizate reprezintă o provocare din privința obligațiilor legale care trebuie respectate, existând mai multe cerințe în anumite situații care trebuie îndeplinite, dar acestea pot fi realizabile, dacă există un plan strategic bine conturat în acest sens.

Putem oferi suport pentru producătorii, importatorii sau distribuitorii ori pentru persoanele responsabile. Pe lângă produse cosmetice și suplimente alimentare, putem oferi suport și pentru . Pentru noutăți în domeniu, puteți urmări pagina noastră de Facebook.

Pentru mai multe informații, ne puteți contacta:
* la adresa de e-mail : office@avizare-dispozitivemedicale.ro
* la numărul de telefon : (+40) 731 389 115

Suna acumCall Now Button
Avizare Dispozitive Medicale
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.